Dacia hybrid tehnologija

Iskoristite najbolje od oba svijeta bez mijenjanja svojih navika!

Raznovrsni Bigster hybrid pogonski sklopovi

Hibridi kombinuju konvencionalni benzinski motor sa elektromotorom koji obavlja više funkcija.
full hybrid 155
Tehnologija hybrid 155 - Dacia Bigster
full hybrid 155
Sastav 
1 motor sa unutrašnjim sagorijevanjem
Multifunkcionalni automatski mjenjač bez kvačila
1 samopunjiva pogonska baterija od 280 V 

Punjenje baterije
Nije potrebno priključivanje, baterija se sama puni dok vozite koristeći energiju obnovljenu u toku kočenja i usporavanja.
Kako radi
Elektromotor omogućava 100% električnu vožnju i pruža pojačanje snage motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem tokom ostatka vremena. 
Takođe pretvara obnovljenu energiju u električnu energiju za punjenje pogonske baterije. 
Višenamjenski mjenjač automatski prebacuje između 3 režima vožnje: 
  • 100% električni 
  • električni + sa unutrašnjim sagorijevanjem 
  • 100% sa unutrašnjim sagorijevanjem.
Prednosti
  • Sistematsko pokretanje u 100% električnom režimu. 
  • Do 40%* manja potrošnja goriva i emisija CO₂ u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom. 
  • 80% vožnje u urbanim sredinama je potpuno električno. * u urbanom ciklusu potrošnje
mild hybrid 140
Dacia Duster - mild hybrid 140
mild hybrid 140
Sastav
1 motor sa unutrašnjim sagorijevanjem 
1 starter-alternator
1 samopunjiva 48V baterija za upotrebu u toku vožnje 

Punjenje baterije 
Nema potrebe za priključivanjem – baterija se puni sama u toku vožnje koristeći energiju obnovljenu pri kočenju i usporavanju.
Kako radi
Motor sa unutrašnjim sagorijevanjem dobija dodatni obrtni moment od startera-generatora kada je vožnja najviše energetski zahtjevna, kao što su pokretanja ili ubrzanja. 

Takođe pomaže u punjenju pogonske baterije od 48 V.
Prednosti
Do 10% manja potrošnja goriva u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom.
mild hybrid 130 4x4
Dacia Duster - mild hybrid 130 4x4
mild hybrid 130 4x4
Sastav
1 motor sa unutrašnjim sagorijevanjem 
1 starter-alternator 
1 samopunjiva baterija 
1 pogonska osovina zadnjih točkova 

Punjenje baterije 
Nema potrebe za priključivanjem – baterija se puni sama u toku vožnje, koristeći energiju obnovljenu pri kočenju i usporavanju.
Kako radi
Motor sa unutrašnjim sagorijevanjem dobija dodatni obrtni moment od starter-generatora u trenucima najveće potrošnje energije, poput kretanja i ubrzanja. 

Takođe pomaže u punjenju 48V pogonske baterije. 4X4 Terrain Control nudi 5 režima vožnje: 
  • Auto (automatski)
  • Snow (snijeg)
  • Mud/Sand (blato/pijesak) 
  • Off-road (izvan puta)
  • Eco (ekonomski)
Prednosti
Smanjite potrošnju goriva i emisiju CO₂ do 10% u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom.
mild hybrid-G 140
Tehnologija Mild hybrid 140 - Dacia Bigster
bi-fuel mild hybrid-G 140
Sastav 
1 motor sa unutrašnjim sagorijevanjem 
1 starter-alternator 
1 samopunjiva baterija 
1 rezervoar za LPG pored rezervoara za benzin

Punjenje baterije 
Nije potrebno priključivanje, baterija se sama puni dok vozite koristeći energiju obnovljenu u toku kočenja i usporavanja.
Kako radi
Vozilo uvek startuje u benzinskom režimu, a zatim može preći na LPG režim. 

Ovo prebacivanje se vrši automatski ili po potrebi preko posebnog dugmeta.

Motor sa unutrašnjim sagorijevanjem dobija dodatni obrtni moment od startera-generatora kada je vožnja najviše energetski zahtjevna, kao što su pokretanja ili ubrzanja. 

Takođe pomaže u punjenju pogonske baterije od 48 V.
Prednosti
  • Cijene LPG-a su niže od cijene benzina, što znači uštedu u troškovima. 
  • Do 10% manje emisije CO₂ i 90% manje sitnih čestica. 
  • Do 1480 km domet vožnje sa oba rezervoara.
hybrid-G 150 4x4
Tehnologija hybrid-G 150 - Dacia Bigster
hybrid-G 150 4x4
Sastav 
1 motor sa unutrašnjim sagorijevanjem 
1 starter-alternator 
6-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom 
1 elektromotor sa 2-stepenim menjačem 
1 rezervoar za LPG pored rezervoara za benzin 

Punjenje baterije 
Nije potrebno priključivanje, baterija se sama puni dok vozite koristeći energiju obnovljenu u toku kočenja i usporavanja.
Kako radi
Elektromotor omogućava 100% električnu vožnju i pruža pojačanje snage motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem tokom ostatka vremena. 

Takođe pretvara obnovljenu energiju u električnu energiju za punjenje pogonske baterije. 

Prebacivanje između režima na benzin i TNG se vrši automatski ili po potrebi pomoću posebnog dugmeta. 

U verziji 4x4, pored ručica na volanu za mijenjanje brzina bez kvačila, selektor pogona nudi 5 režima:
  • Auto (automatski) 
  • Snow (snijeg) 
  • Mud/Sand (blato/pijesak) 
  • Off-road (izvan puta) 
  • Eco (ekonomski)
Prednosti
  • Sistematsko pokretanje u 100% električnom režimu rada. 
  • Vožnja do 100% na električni pogon do 60% vremena vožnje u gradu. 
  • Automatski mjenjač sa ručicama na volanu za dinamično i sigurno iskustvo u vožnji. 
  • Do 30%* manji troškovi rada i emisija CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. 
  • Cijene LPG su niže od cijene benzina, što znači uštedu u troškovima. 
  • Domet do 1480 km koristeći 2 rezervoara i električni pogon.

Uporedite prednosti hibridnih tehnologija

hybrid 155 mild hybrid 140mild hybrid 130 4x4mild hybrid-G 140hybrid-G 150 4x4
Tehnologijafull hybridmild hybrid mild hybrid mild hybridmild hybrid     
Izvor energijebenzin + električni benzin + električni benzin + električni benzin + LPG + električni benzin + LPG + električni      
Vožnja u 100% električnom režimu Da, 80% od ukupne vožnje u graduNeNeNe     Da, 60% od ukupne vožnje u gradu     
Električna pomoć motoru sa unutrašnjim sagorijevanjemDa Da Da Da Da
Stop & Start Da Da Da Da Da
Punjenje u toku vožnje Da Da Da Da Da
Električni start Da Ne Ne Ne Da
Ušteda u potrošnji/upotrebiDo 40%¹ manja potrošnja  Do 10%² manja potrošnjaDo 10%² manja potrošnja DaDo 30%2 niži troškovi upotrebe     
Vučna sposobnost 1t1,5t1,5t1,5t1,5t

1 U gradskom ciklusu, u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom i u zavisnosti od uslova korišćenja vozila i stila vožnje vozača

2 U kombinovanom ciklusu, u poređenju sa ekvivalentnim benzinskim motorom i u zavisnosti od uslova korišćenja vozila i stila vožnje vozača


Prednosti hibridnih vozila

električni i pogon na unutrašnje sagorijevanje
električni i pogon na unutrašnje sagorijevanje
Domet vožnje između 800 i 1.400 km (zavisi od pogonskog sistema), bez potrebe za punjenjem.
Bez dodatnih troškova pri kupovini
Bez dodatnih troškova pri kupovini
NIske emisije CO2/km (varira u zavisnosti od modela).
Udobnost u vožnji
Udobnost u vožnji
Automatski mjenjač (za hybrid 155 pogonski sklop) olakšava svakodnevnu vožnju.
Bez priključivanja na punjač
Bez priključivanja na punjač
Električna baterija se puni se automatski u toku kočenja i usporavanja.

Da li imate još pitanja?

Koliko dugo traje baterija hibridnog sistema Dacia?
Garancija za pogonsku bateriju traje 8 godina ili 160 000 km za hibridne motore i 3 godine (neograničena kilometraža) za blage hibridne motore.
Da li hibridni automobili marke Dacia mogu da prijeđu velike udaljenosti?
Da. U zavisnosti od upotrebe, domet vožnje hibridnog vozila je veći od dometa automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem ili električnog automobila, jer možete da mijenjate između više izvora energije. 

Sa motorom mild hybrid 140, Bigster ima domet vožnje preko 780 km, sa hybrid 155 preko 900 km i čak preko 1400 km sa mild hybrid-G 140 (kumulativni domet sa oba rezervoara, LPG + benzin).
Šta je Bigster mild hybrid pogonski sklop?
Uključuje blagu hibridizaciju vozila, koja pruža pomoć motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem samo u toku pokretanja i ubrzanja da bi se smanjila potrošnja i poboljšale performanse. 

U konkretnom slučaju pogonskog sklopa hybrid-G 150 4x4 i njegovog dodatnog motora smještenog na zadnjoj osovini, ovaj hibridni sistem omogućava rad na električnu energiju 60% vremena. 

Stoga nudi fleksibilniju i dinamičniju vožnju, uz uštedu goriva u poređenju sa ekvivalentnim neelektričnim benzinskim motorom.
Kako se puni baterija u hibridnim automobilima Dacia?

Vrlo jednostavno! Sa baterijama hibridnih vozila (full-hybrid ili mild-hybrid) nisu vam potrebni nikakvi posebni konektori. One se automatski pune dok vozite kada vozilo koči ili usporava.

Da li ste spremni da vozite Dacia Bigster?